Corona update - 2 november

Donderdag 4 november 2021

Afgelopen dinsdag 2 november was het weer zover. Toch een nieuwe persconferentie. En waar de vorige keer een hoop van de maatregelen kwamen te vervallen komen er nu weer een aantal terug. De besmettingen stijgen hard en helaas betekent dat dus maatregelen. De 1,5 meter samenleving komt weer terug vanaf zaterdag 6 november en de coronapas gaat op meer plekken gelden. Zo ook voor de binnensporten en daar vallen wij onder.

Dat betekent het volgende:

• Voor alle leden vanaf 18 jaar dient bij betreding van het zwembad (voordat wordt omgekleed) een geldige coronapas getoond te worden inclusief een identificatiebewijs. Een geldige coronapas kun je krijgen als je volledig gevaccineerd bent, je een herstelbewijs hebt of als je binnen 24 uur een negatieve coronatest hebt.

Wij begrijpen dat dit voor leden lastig kan zijn, maar helaas kunnen wij hier als vereniging weinig aan doen. Het is vanuit het zwembad verplicht en de verantwoordelijkheid voor het controleren ligt bij de vereniging. Dit betekent dat wij vooraan het zwembad bij binnenkomst zullen staan om te controleren.

Daarnaast gelden weer de basisregels:

• Houdt rekening met de 1,5 meter afstand buiten het water
  • Heb je klachten, blijf thuis!
  • Mondkapjes (vanaf 13 jaar) tot aan het zwembad

Wij houden uiteraard de ontwikkelingen omtrent het coronavirus en de impact op het zwembad en onze vereniging in de gaten. Mocht hier iets in veranderen dan stellen we jullie hier van op de hoogte. Indien er vragen zijn, kun je ook altijd terecht bij het bestuur.

Wil je zelf ook de ontwikkelingen bij het zwembad en andere gemeentelijke accommodaties lees dan verder op Sport in Tilburg.