Geslaagde digitale nieuwjaarsborrel

Vanwege de sluiting van de zwembaden, als gevolg van corona, konden we elkaar dit jaar niet op de eerste dinsdag na de vakantie op het zwembad treffen. Om toch met elkaar samen te komen om het nieuwe jaar in te luiden is de (digitale) nieuwjaarsborrel bedacht. Op vrijdag 15 januari was het zo ver en heeft de digitale nieuwjaarsborrel plaatsgevonden.

Door André en Carlijn was een avondvullend programma bedacht. We trapte de avond af met een woordje van de voorzitter en de beste wensen voor iedereen voor 2021. Het eerst element betrof een fotopresentatie door onze eigen onderwaterfotograaf: Marco Reijnen. Hij had een selectie gemaakt van de foto's die hij gedurende 2020 onderwater heeft gemaakt. Bij elke foto kwam een kort verhaaltje met feitjes en weetjes over het beestje afgebeeld op de foto. Wat ontzettend interessant was dat en de foto's zijn echt prachtig!

Na de fotopresentatie door naar het competatieve deel van de avond: de Kahoot. Het onderdeel waar iedereen zich op voorbereid had. De Kahoot bestond uit maar liefst 56 vragen. Onderverdeeld naar de categoriën: Sport, Duiken en Record, Onderwaterleven, De Buddies en Algemeen. Het was een spannende strijd waarbij vooral in de top 6 veel strijd was. Binnen de top 6 verschoven de plaatsen elke vraag. Uiteindelijk was de strijd beslist en is op de 1e plek uitgekomen: Marco Reijnen, op de 2e plek: Matthijs Mutsaars en op de 3e plek: Ries en Manon. Op een haar na kwam op de 4e plek nog Niki van Gog. Gefeliciteerd allemaal! Wat weten jullie veel over duiken en onze vereniging.

Ten slotte, om de avond compleet te maken, heeft André nog een leuke film in elkaar gezet van zijn duiken onderwater. Enkele jaren geleden heeft André de camera gepakt en is hij begonnen met filmen en foto's maken. Het filmen vindt hij het leukst en gaat dan ook graag naar Zeeland om daar minuten tot uren lang filmpjes te maken. Een leuke impressie van het duiken in Nederlandse wateren, ook voor aanwezigen die zelf niet in het water liggen, was het leuk om eens te zien wat duikers nu eigenlijk zien onderwater. Het is dus niet alleen maar groen en donker. Ontzettend leuk gemaakt en ga zo door!

Wij willen de organisatie en alle aanwezigen leden bedanken voor de gezellige avond! We hebben het jaar goed ingeluid. Ondanks dat het zwembad nog wel enkele weken dicht is, hebben we elkaar toch alvast weer een keer kunnen zien. Bedankt en hopelijk weer tot snel!

Digitale nieuwjaarsborrel
Fotopresentatie van Marco Reijnen