Nederlands kampioenschap onderwaterfotografie

Zaterdag 2 december 2023

Marco is Nederlands kampioen!

De meeste van jullie weten dat Marco prachtige onderwater foto’s maakt en ieder jaar doet Marco mee met het Nederlands kampioenschap onderwaterfotografie. Dit jaar is Marco in de prijzen gevallen!

Op zaterdag 25 november was de prijsuitreiking van het ONK onderwaterfotografie in Theater Vianen. Vanuit de vereniging waren we met zes man aanwezig (uiteraard in nieuwe Buddieskleding) en heel benieuwd naar de uitslag. Marco doet mee met de masters wat wilt zeggen dat je het opneemt tegen de beste fotograven van Nederland. In totaal moesten er een aantal foto’s gemaakt worden in verschillende categorieën en de fotograaf met het hoogste gemiddelde wint de wedstrijd. Bij de categorieën kun je denken aan macro foto’s maar ook groothoek foto’s en foto’s met een model.

De foto’s van de deelnemers uit de top 10 werden in het theater getoond op een groot scherm wat erg spectaculair was. De top 3 werden naar voren geroepen en na een korte aftelling werd al snel duidelijk dat Marco gewonnen had. Onder luid applaus heeft Marco zijn prijzen in ontvangst genomen. Na de uitreiking was er tijd genoeg om met een borrel na te genieten van het succes.

Graag feliciteren we Marco nogmaals met zijn overwinning!
Ben je benieuwd naar de foto’s van Marco en de andere deelnemers? Neem dan even een kijkje op: duikeninbeeld.tv

Marco Reijnen - Thema (Kreeft) Marco Reijnen - Groothoek Marco Reijnen - Groothoek met Model Marco Reijnen - Macro

De Flitsbuddies

Dit jaar heeft team de Flitsbuddies ook weer meegedaan met de onderwaterfotografie wedstrijd voor teams. Andre, Matthijs, Paul en Ries hebben gedurende het jaar weer mooie foto’s gemaakt en ingeleverd bij de jury. Het team wordt ondersteund door de twee modellen Carlijn en Manon. Het team is heel blij met de klassering maar valt net buiten het podium met een 4de plaats.

Meedoen als team is buiten leerzaam ook erg gezellig. Samen plannen we een aantal duikdagen in en trekken we samen op in het uitzoeken van de juiste foto’s. Benieuwd naar de inzending van team de Flitsbuddies? Kijk dan hier: duikeninbeeld.tv.

Wil je meer weten over onderwaterfotografie? Of wil je misschien wel onderwater filmen? Spreek ons dan aan! We helpen je graag op weg.