Terugblik: Biologielezing Zeenaaktslakken

Afgelopen 4 maart hebben Bas en Mirjam van Onderwaterbiologie ons een digitale lezing gegeven over zeenaaktslakken. Het was een leuke en gezellige avond waar we veel van geleerd hebben. Wisten jullie bijvoorbeeld dat de slakken wel degelijk ogen hebben maar dat ze het meeste doen op gevoel met behulp van hun reuksprieten? Of dat we de Naaktkieuwige van de Kieuwloze slakken onderscheiden? Dit en nog veel meer is aan bod gekomen op deze avond. Ook lieten Bas en Mirjam een aantal slakken uit de Oosterschelde "live" zien wat het nog interessanter maakten. Wij kunnen niet wachten om weer een duik te maken en om uitgebreid bij deze fascinerende dieren te blijven hangen. De evenementen commissie wil in het bijzonder Manon Pijnenburg bedanken voor haar inzet. Met wat hulp van de commissie heeft zij deze avond zelf georganiseerd.

Wil jij ook iets organiseren voor de leden van onze vereniging, laat het ons weten! Dan kijken we samen hoe we dat voor elkaar kunnen krijgen. Misschien liggen jouw interesses wel juist bij de inktvissen, technisch duiken of wil je alles weten over onderwaterbiologie wereldwijd. Wil je in contact komen met de evenementencommissie? Dat kan via het contacformulier.

Lezing Zeenaaktslakken